lördag 13 mars 2010

I'm your rabbit

Man kan ju gärna tro är helg betyder lugn och ro och tid för vila, men inte fan. Det ska, städas, diskas, tvättas, plockas, dammas, springas ärenden man inte hinner på vardagarna, handla så man inte dör av svält, vara social här, vara social där och någonstans där emellan ska man hinna andas också.

Tuffa tider.

Vara social med mina vänner är inte så jobbigt i och för sig, men jag hade önskat att det bara var det man behövde hålla sig till. Gårdagen var sjukt hektisk med att försöka vara på två ställen samtidigt. Jag lyckades att pussla ihop allt så att det kändes bra i alla fall, men gissa om jag typ dog när jag väl kom hem? Minns knappt att jag lade mig i sängen. Idag är det samma visa. Två saker som ska pusslas ihop. Nog kommer det gå, men det är ju lite trist att alla braiga saker ska hända på samma jävla kväll. Prioritera finns ju ett ord som heter, har jag hört. Men hur gör man om man inte kan för att man vill vara på alla ställen, helst samtidigt?

Alltså, det där med av sova ut går ju så jävla fetbort det bara kan. Glöm och dröm liksom. Fast ska man se det positivt så behöver jag definitivt inga sömntabletter för att lyckas somna just nu. Det går per automatik när jag får för mig att sätta mig i soffan för att titta på TV. Så det är liksom bäst att se till att få allt som måste göras på kvällen gjort innan man sätter sig där. För sedan är det liksom kört. Jag tvärslocknar på fem minuter och sedan vaknar jag någon gång på natten och inser att det är tänt överallt och jag har kläderna på mig fortfarande.

Fast jag ska inte klaga. Jag gillar när det händer saker. Hellre det än att det inte händer någonting alls. Jag tycker väl egentligen mest synd om stackarna som måste umgås med en speedad kanin vid namn Nettan. Det kan inte vara allt för enkelt.

Ett tips, my friends...
Tröttnar ni på kaninen så sätt henne i en soffa och slå på TV:n.
Se bara till att kolla så hon andas. ^^


2 kommentarer:

Anonym sa...

HON andas INTE!

Ska man ringa 112 eller byta tv-kanal?

;-)

Nettish sa...

Haha... Det är en mycket bra fråga! Men jag antar att det inte är någon större mening med att byta TV-kanal med tanke på att jag oftast sover som en döv.