torsdag 7 januari 2010

I huvudet på Nettish

Idag är det ta-tag-i-saker-fastän-det-ger-mig-ångest-dag. Jävla hatkärlek jag har till de där dagarna alltså. Känns piss för att man måste, men när det väl är gjort så känns det hur skönt som helst. Fast nu tänker jag inte gräva ner mig i det. Ingen blir gladare att att jag bloggar om en massa crap som ingen fattar någonting av ändå.

Så tjohej, nu blir det glatt och gulligt och ett helt inlägg inlindat i rosa skimmer. Eller inte. Vore dumt att gå över gränsen åt andra hållet också. Mina inlägg har förresten aldrig varit inlindade i rosa skimmer så det vore jävligt dumt att börja nu. Alla jag känner skulle ju tro att jag gått och blivit sjuk.

Eh...ja, just det. Jag är ju sjuk.
Well...sjukare då!

Känns redan nu som att det här inlägget kommer bli ett typiskt svammel-inlägg om precis inte ett skit, för jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om. Känns dock som jag måste prestera något för att inte två herrar ska vara efter mig med blåslampa hela dagen för att de inte har något att läsa. Så för att inte de ska bli helt förstörda så gör jag vad som är "min plikt", jag bloggar.

Jo, jag har ju glömt att berätta hur det går med att sluta snusa. Kan glatt berätta att jag nu är inne på femte dagen and I am still going strong, men abstinensen är skyhög. Tuggar tuggummi som en liten dåre och röker några bloss på en cigarett när humöret är helt åt helvete. Det bästa med tuggummin är att man kan lägga dem under läppen när abstinensen är som värst. Mintsmaken gör att det bränner lite. Läget är väl bara just nu att jag snart kräks om jag måste se åt ett tuggummi med mintsmak. Man blir skapligt trött efter ett tag och dessutom smakar allt man tar i munnen under dagen mint.

Något jag har lyckats konstatera de senaste dagarna är att om man vill bli helt skev i huvudet så är det säkraste kortet att sluta med nikotin. Man känner sig rätt ofta som en lyktstolpe om dagarna, det vill säga ljuset är tänt, men ingen är hemma.

Åh! Jag måste bara berätta något roligt medan jag fortfarande känner mig skapligt klar i huvudet. Det har absolut inte något med ovanstående att göra, men i alla fall...

Jag kollade logglistan över gårdagens besökare förut. Sveper mest igenom den för att kolla hur mina läsare hittar hit. Ibland har någon googlat på något roligt som är lite smått underhållande när jag är nyvaken och har låg humor. Den här gången hade någon varit inne på en sida som heter blogipedia.com och sökt på spraydate och genom det blivit länkad till bloggen. Jag gick in för att kolla var det var för sida och tydligen är det så att där samlas åsikter som bloggare skriver om olika saker. Av alla åsikter jag har haft om spraydate så var det den första meningen jag skrev i detta inlägg som stod i topp. Är helt säker på att både jag och andra har haft starkare åsikter än det angående spraydate. Lite roligt är det däremot.

En annan sak jag såg igår är att min blogg tydligen är med i någon topplista över mest länkade bloggar på bloggportalen. Försökte ta mig till topplistan för att se vem (eller vilka) det är som länkat till mig, men eftersom min dator har bestämt sig för att ha cerebral pares just idag så lyckades jag inte. Så jag får snällt vänta och kolla lite senare, om jag då fortfarande finns kvar på listan vill säga. Någon som vill adoptera en dator?

Yes, well...
Svammelstunden är slut för denna gång. På återseende samma tid och samma kanal nästa gång, som man aldrig riktigt vet när det blir, men det lär märkas. Nu ska jag ha ångest resten av dagen...typ.

So long!
(So long?! Den va fan ny...)


/Nettan

2 kommentarer:

ior sa...

Haha
En rosaskimrande, svamlande, tuggummituggande lyktstolpe..
Nettan uppi dagen vetja ;-)

Nettish sa...

Haha... Lät genast mycket värre när du lade upp det sådär. ;-P