fredag 8 januari 2010

The beauty of early mornings

Om ni hade kunnat se mig nu så skulle ni antagligen ringa runt till varenda psykavdelning i det här landet för att kolla om de saknar en av sina patienter.

Jag somnade i soffan igår med håret uppsatt i en tofs och med mössa på mig. När jag någon timme senare vaknade till drog jag bara av mig kläderna och mössan och lade mig i sängen. Detta betyder att jag inte tog mig tid att tvätta bort min för dagen ganska hårda sminkning.

Nu i morse när jag vakna lindade jag bara en filt runt mig och gick till toaletten och fick en mindre chock när jag såg mig själv i spegeln. Hårsnodden höll fortfarande uppe delar av håret på ena sidan. På andra sidan såg det ut som ett fågelbo antagligen på grund av håruppsättningen och mössan. Räkna sedan in vad svart ögonskugga och mascara gör för skada om man inte tar bort det så har ni den bild som mötte mig i spegeln.

Nu sitter jag framför datorn. Har fortfarande inte gjort ett skit åt utseendet. Filten har jag ännu runt kroppen. Jag tuggar frenetiskt på ett tuggummi, morrar åt datorn och vaggar lite lätt fram och tillbaka med kroppen på grund av abstinensen efter snus. Detta är den mycket vackra bilden av mig.

Tro mig.
En riktig bild på mig är överflödig den beskrivning ni precis har fått.
Kan även säga att jag just i detta nu är väldigt glad över att jag både är singel och bor själv. Kan knappt fatta att jag så snällt delar med mig av en beskrivning till er om hur jag ser ut just denna morgon.

Och nej, jag har inte rymt från någon psykavdelning.


/Nettan

Inga kommentarer: