söndag 20 december 2009

Knappast troligt!

I den här artikeln från Aftonbladet, Wendela så påstår Jessica Wiblom, marknadsassistent på mötesplatsen, att de allra flesta på dejtingsajter är öppna med vad de söker eftersom det står på deras profil. Och det hade ju varit fantastiskt om det var så, men enligt min mening är det långt ifrån sanningen. Vad som står på en profil är en sak och vad personen verkligen vill är en helt annan sak. För helt ärligt. Hade de allra flesta varit öppna med vad de söker så hade bland annat jag inte behövt att lägga energi på en massa människor som i verkligheten är ute efter något helt annat.

Nu har i och för sig inte jag någon personlig erfarenhet av just mötesplatsen som dejtingsajt, men tre andra, och jag har väldigt svårt att tro att just mötesplatsen skulle vara så unik att den skiljer sig helt från de andra. Är det så så är det ju helt fantastiskt och varför harvar man då runt bland de andra? Sätt det som en garanti och jag blir medlem där på sekunden!

Jag skulle dock påstå att det är knappast troligt att så är fallet.
Slå mig på fingrarna om jag har fel.

Mötesplatsen har dessutom gjort en undersökning och kommit fram till att 47 % söker efter en livslång kärlek. Vart fan gömmer alla de sig någonstans? Mötesplatsen? Jag är fortfarande inte övertygad om att just den sajten är unik på något sätt. Och om mötesplatsen nu inte är unik, vilket jag är helt övertygad om, så borde det i så fall vara något lika i procentsats bland de flesta dejtingsajter. Det skulle i sin tur betyda att jag är jävligt duktig på att simma runt bland nästan alla de andra cirka 53 %.

Återigen...knappast troligt!
Annars har jag haft ett jävla oflyt i nästan två års tid.

Det osar medlemsfiskande lång väg!


/Nettan

1 kommentar:

Frost sa...

*Skrattar* Bra skrivet !!! =)