torsdag 4 februari 2016

För jag har inget bättre för mig

Ligga hemma och vara sjuk kan vara något bland det mest värdelösa som finns. Att ligga hemma sjuk med en förkylning och feber är än mer värdelöst. Lägg då även på att jag hostat sönder mina revben och även fått talförbud av läkaren så har ni en undergång. Jag har så jävla tråkigt att jag knappt vet vart jag ska ta vägen.

Alla som någon gång har råkat haft sönder sina revben vet exakt hur ont det gör, samt att det inte finns så mycket att göra åt det mer än att härda ut. Det självläker, även om det tar sin lilla tid. Rådet från läkaren var att undvika att hosta i den mån det går. Sämsta rådet man kan få när man är förkyld och har ont i halsen. Behöver man hosta så gör man det vare sig man vill eller inte. Kroppens egna reflex för inte är det så att jag ligger här och okynneshostar bara för att det är kul. Snarare är det så att jag får en lättare form av dödsångest varje gång jag inser att jag måste få upp slemmet från min hals.

Så vad hittar man på när man inte får jobba, prata eller hosta?
Man underhåller sig på alla sätt man kan, En skam för Sverige är ett av de bästa sätten.
Kanske inte det bästa beslutet eftersom det även gör ont när jag skrattar, men det här är det närmaste socialt umgänge jag kan komma just nu och för att inte självdö så står jag ut.




Inga kommentarer: