onsdag 11 mars 2015

En dans på rosor och tistlar

Denna dag går till historien som den absolut bästa och värsta dagen på mycket länge. Den började och slutade hur bra som helst, men allt där emellan kan ta sig i arslet rent ut sagt.

Hade en dejt med SVT på förmiddagen, vilket resulterade i en intervju om spel/medberoende och föreningen som håller på att startas upp i Örebro. Galet kul och det gick verkligen helt fantastiskt bra. Grym kontakt på redaktionen och grym reporter som var på plats. De var både kunniga, intresserade och väldigt tillmötesgående. Vi stod till och med och pratade en stund efteråt och delade en hel del reflektioner kring spel och beting.

Sedan bar det iväg till jobbet och ett fantastiskt möte med min coach som hjälper mig i mitt ledarskap. Fullkomligt älskar henne då hon hela tiden utmanar mig i mina tankar och hon tar verkligen fram det bästa i mig. Därefter följde fem timmars kaos.

Ingenting gick som planen och jag fick verkligen ingenting gjort. Fanns till och med en liten stund där jag kände att jag bara hade lust och stänga in mig i ett rum och skrika lungorna ur mig. Fy fan, rent ut sagt. Och det värsta är att allt det jag inte lyckades göra idag måste jag göra imorgon och på fredag. Jag bara lust att skjuta mig själv långsamt i knävecken för det känns som ett helt jävla omöjligt projekt. Just nu i alla fall. Med lite sömn så kanske jag lyckas sätta på mig superwoman-dräkten imorgon och köra på tills jag är klar för att sedan landa lite halvdöd hemma på fredag. Det är min plan...kör tills du stupar.

Här kan man tro att dagen slutade, men det gjorde den inte. Min grupp är nämligen helt fantastisk och har hela denna veckan överträffat sig själva, så även idag. Så när dagen var slut gick jag ändå hem med ett stort leende på läpparna (om än med lite ont i magen), stolt över deras insats för tredje dagen i rad. De flyttat berg just nu.

Så imorgon följer jag deras exempel och ger mig på mitt jävla berg.
Och fan ta det om det inte flyttar på sig.


Inga kommentarer: