måndag 5 augusti 2013

Stockholm, Stockholm, stad i världen

Semestern är igång. Typ idag fattade jag att jag inte skulle till jobbet på en månad. Eller egentligen har jag nog inte fattat riktigt. Känns som lördag varje dag, som om helgen aldrig kommer att ta slut.

Igår, på förmiddagen, landade jag i Stockholm. Skulle egentligen åka hit i lördags, men med tanke på den sjuka värmen och prideparaden så hoppade jag det. Gissar på att det var ett bra val även om jag gärna hade velat se paraden. Dock inte med jordens packning och något trött efter en varm tågresa.

Just det. Gjorde ju värsta impulsköpet i lördags också. Blev så frustrerar när jag packade då väskan alltid känns lite för liten då jag jämt måste prioritera bort saker, alternativt packa en bag med axelrem också. Inte alltid jätteultimat att ta sig fram med. Det jag gör i min frustration är att jag köper en ny, större väska online för nästan 2000 kronor. Kändes asbra tills jag insåg två minuter senare att jag ändå måste tattarpacka för första resan. Det är inte som att man beställer den och en sekund senare så har man den. Om en vecka däremot är den i mina händer. Ni kan ju bara gissa vilken ångest jag har över priset just nu. Tänk så många skor jag hade kunnat köpa för de där pengarna.

Stockholm ja.
Denna fantastiska stad som jag aldrig får nog av. Känner mig lite skumt hemma när jag är här, trots att jag aldrig någonsin bott i staden. Det är lite märkligt att man kan trivas så mycket bättre i en annan stad än sin hemstad. Jag menar, jag trivs inte ens i närheten så bra i Örebro som jag gör i Stockholm och då bor jag ändå i Örebro. Och Göteborg som är min hemstad är mer ett "Ja, det va gött och va hemma. Får jag åka till Örebro nu?" typ efter att jag varit där i fem minuter. Fast jag kan villigt erkänna att både Stockholm och Göteborg är som absolut bäst på sommaren. Utan någon som helst tvekan.

Så vad har jag hunnit att göra?
Egentligen inte jättemycket, men varför ha bråttom på sin semester? Jag njuter av ledigheten minst sagt. Behöver inte kuta omkring och göra tusen saker. Bara att hänga med en vän och sitta på en gräsmatta är tillräckligt för att må hur bra som helst. Nya möten har jag hunnit med också. Intressant med personer man finner kan läsa mellan raderna. Jag fascineras verkligen av sådant. Blir lite lycklig i själen över att det fortfarande finns den typen av människor.

By the way.
Mina glasögon som varit borta i lite mer än två månader var det första jag hittade när jag kom hit. I ett fack i datorväskan. Då ska tilläggas att jag vänt runt på min lägenhet några gånger och kollat igenom datorväskan säkert hundra gånger.


Inga kommentarer: