fredag 28 juni 2013

Vem/vad ger dig inspiration?

För min egen del är det starka människor.
Inte starka fysiskt, utan psykiskt. Människor som fortsätter att kämpa även när det är motvind och tror på att inte ge upp även om det känns som den enklaste vägen. Antagligen för att jag lite är sådan själv. Jag är envis i mig själv och även om livet är piss så får det vara det för jag vet att jag kan ta mig ur det, även om det ibland kan ta en massa tid och energi. Det har jag redan bevisat för mig själv och jag tror på att vi människor klarar av så mycket mer än vad vi faktiskt tror.

Sedan inspireras jag av människor som drivs av det de brinner för.
De som skapar en bättre plats på jorden för andra som är i liknande situationer som den man själv har varit i. Personer som drivs av en energi att vilja ge tillbaka och/eller göra skillnad. Som kör på även om det till en början kan vara en väldigt lång uppförsbacke. För de är övertygade om att när fröet väl slår rot så växer deras planterade träd till att bli något stort och fantastiskt.


Det är så häftigt och inspirerande att se människor som driver sig själva framåt och inte låter sig hindras av något eller någon. De som ger sig fan på att lyckan finns där vid krönet av backen. Människor som kämpar sig tillbaka och upp. För att de tror på att det finns någonting bättre än den botten de själva varit på.



Inga kommentarer: