söndag 6 december 2015

Vänskapen består

En hel helg för att fånga tag i vänskapen mellan mig och min fantastiska vän Gustav. Han som jag har känt i snart fem år och som fick mig att öppna upp gällande vad jag har verit med om, men som jag sällan umgås med sedan något år tillbaka tyvärr. Jag har mycket att tacka honom för även om han skulle säga att han har mycket att tacka mig för.

Vi träffas i och för sig väldigt ofta i och med spelkontroll. Det är fantastisk att arbeta tillsammans med honom och med alla andra i föreningen då vi drivs mot samma mål i samma frågor. Han var också den som fick tillbaka mig på den ideella banan igen vilket jag är oerhört tacksam över. Jag älskar det varje dag, alla dagar på året för det ger mig en sådan energi, samt att det får mig att omvandla min egen erfarenhet till hjälp för andra som är i samma situation som jag har varit i. Vi finns för varandra och ingen dömer någon. Vi skapar något som ger kärlek till mer än oss själva och det är en fantastisk upplevelse. Dock blir det arbete vi gör, som tar väldigt mycket tid, på bekostnad av annat. Det blir lätt att glömma av att vi två i grund och botten faktiskt är vänner också.

För någon månad sedan uttryckte jag att vi behövde träffas för att umgås bara han och jag och med det fick vi försöka pussla ihop våra scheman och hitta en helg som passar, vilket blev denna. En hel helg, två hela dagar och det var precis vad som behövdes. Jag hade från början tänkt att vi skulle hinna med och göra en hel del, men sedan tänkte jag om och insåg att det inte behöver vara en fullspäkat schema. Det är vad vi har annars, både han och jag. Tanken var dock att dra iväg till Gustavsvik, men det blev inte heller av. Istället blev det mycket prat, fika, bio, matlagning, film, idol och lite fix med lägenheten, samt ett föreningsmöte med vår lokalförening. Känns som att vi hade en soft helg. Välbehövlig och perfekt.

Nu blir arbetet att se till att det inte tar alldeles för lång tid innan vi träffas igen. Tiden har en förmånga att springa iväg alldeles för fort. Schemat fylls på allt för snabbt med andra saker än att umgås med vänner, men jag jobbar på det. Att peta in vänner för vänskapen är viktig för att den ska bestå. När det gäller mig och Gustav handlar det väldigt ofta om att inte låta tiden springa iväg flera år innan man tar tag i den. Vi får se hur det går.


Inga kommentarer: