lördag 15 augusti 2009

Kyssarnas betydelse

Nu är det serious business! Vi snackar kyssar och dess betydelse beroende på var man väljer att kyssa någon. Viktiga grejer för en djup tänkare som jag. Känns skönt att jag med hjälp av en lista kan reda ut relationer med människor jag känner. Nu jävlar ska jag placera de små liven i fack. Damn right! Livet kommer aldrig bli som förut nu när jag vet var jag har dem.

Kom över listan via en blogg. Och den innehåller även två andra handlingar förutom kyssar. Känns bra...se här bara.

Kyss på handen - han/hon avgudar dig.
Kyss på kinden - han/hon vill helt enkelt vara din vän.

Kyss på halsen - han/hon gillar dig.
Kyss på läpparna - han/hon älskar dig.
Kyss på öronen - han/hon leker bara.
Kyss i pannan - han/hon vill ta hand om dig.
Leker med ditt hår - han/hon kan inte leva utan dig.
Händerna runt midjan - han/hon älskar dig för mycket för att låta dig gå.

Hur har jag kunnat leva mitt liv utan den här vetskapen förut? Tänk så många timmars grubblande jag hade kunnat slippa om jag hade vetat detta. Så nu ska här analyseras...

Känns betryggande att veta att 90 % av mina vänner vill vara min vän och/eller älskar mig. Det var det första jag insåg när jag läste listan. Sedan kan man ju undra vad de sista 10 % egentligen vill. Måste ta ett snack med människorna och det nu!

Coffe älskar mig, vill ta hand om mig och vara min vän. Vilken tur för honom! Tänk om man hade varit förd bakom ljuset alla dessa år. Däremot kan han tydligen leva utan mig...den jäveln!
Viktor vill ta hand om mig och vara min vän. Drar en suck av lättnad.
Sanne älskar mig och dessutom kan hon inte leva utan mig. Men min vän vill hon då tydligen inte vara...hmm..
Malin älskar mig. Men, men...vara min vän då?!
Danne älskar mig och kan inte leva utan mig. Nu du grabben...nu vet jag minsann att fyllesnacket inte bara är snack. Du vill fan inte alls vara min vän, din lilla nöt.

Ja, och så fortsätter det..
Men nu...den värsta av dem alla!

Mr J avgudar mig, vill ta hand om mig och vara min vän, gillar och älskar mig, men lekar bara. KRISMÖTE!!!! Jag är just nu så förvirrad man kan bli. Jag är förd bakom ljuset. (snyft) Ey mannen...you got some explaining to do.

Sedan kan man se det på ett annat sätt också. Med en nypa salt...eller snarare med ett lastbilsflak med salt. Är inte ett dugg orolig över någon. I love them all...mina underbara vänner. Kul att leka lite med tanken dock.
Och jo, jag har sett den där listan förr....


2 kommentarer:

Anonym sa...

Men om mannen slickar en i ansiktet - är han vääldigt vänskapligt inställd till en då? :-)

Nettish sa...

Haha... Mycket bra fråga du. Kanske läge att googla på hur gör djur eller något i den stilen. =)