söndag 16 augusti 2009

Jag är en naiv individ

Nej, jag är nog inte riktigt beredd att släppa Arvikakillen och gå vidare än. Eller jo...eller nej...eller fan vad vet jag?! Helt plötsligt har han börjat höra av sig, två dagar i rad. Och två dagar i rad triggar tydligen igång min hjärna och säger att nu, nu börjar det hända något. Här är vändpunkten och jävlar vad vi kommer lära känna varandra nu. Fast när jag pikar honom så slutar han skriva, han blir blyg och vet inte riktigt hur han ska svara eller hantera mig. Jag flikar in att jag skämtar, men tystnaden består. Några timmar senare finner han mod till sig igen och skriver lite sporadiskt då och då. Och jag är bara lycklig över att han ger mig hans tid och skriver till mig. Vad håller jag på med egentligen?

Nu gör jag precis så där som jag inte ska göra. Nöjer mig med det jag får. Sänker min ribba för att det ska bli enklare för honom att kliva över istället för att höja ribban, sätta ner foten och tala om hur jag vill ha det. Sedan är det upp till honom om han känner att han vill vara kvar och kämpa sig över ribban för att nå mig. Jag har tydligen tappat mina ståndpunkter och förmågan att tala om när det inte känns okej. Istället har jag letat fram en naiv tjej som nickar och ler. Följer minsta vink och hoppar högt när jag får lite uppmärksamhet. Det är väl egentligen bara ren tur att han inte ber mig att hoppa från en bro.

Jag blir ta mig fan galen på det här och på mig själv. Om dalmasar är dryga och tjatiga så är värmlänningar precis tvärtom, blyga och frånvarande (generalisering.se...jag vet). Och jag vet inte riktigt vilket jag tycker är värst. Kanske de som är blyga för dem kan man inte snäsa av utan att få dåligt samvete. Killen vill ju egentligen inget ont, bara det att det går inte att nå fram till honom. Snäll och tålmodig som jag är...ibland...så sänker jag ribban för att underlätta för honom. Vilket jag inte borde göra, men jag vet snart inte hur jag ska göra för att få honom att fatta.

*fiolmusik och vita sidennäsdukar*

Tillåt mig att drämma pannan i tangentbordet så kanske jag vet. Tror i och för sig inte att det hjälper, men det kanske är värt ett försök. Man vet inte förrän man har testat... ^^

Kan inte någon bara tala om för mig hur fan jag ska göra?
Hur hanterar man en blyg kille?


Inga kommentarer: