måndag 17 oktober 2011

Det handlar bara om två klick

Detta är min alldeles personliga vädjan till er för att hjälpa Gustav.

Precis nu är det fem dygn kvar till röstningen stängs för LG:s drömstipendium, det vill säga den 21 oktober. Det är därför viktigt att Gustav får röster för att hålla sig kvar bland de tio som efter detta datum går vidare till bedömning i en juryöverläggning.

Hans ansökan handlar om att få skriva klart sin bok om spelberoende. En bok som hans väg in i det aktiva missbruket, hanteringen av det samt vägen ut ur det. Tanken med boekn är att hjälpa andra och kommer att ligga till grund för Gustavs fortsatta arbete, som till exempel starta upp ett spelberoendes ungdomsförbund. Och med hjälp av stipendiumet skulle han kunna ta tjänstledigt för att färdigställa boken.

Gustav lägger ner mycket stor del av sin tid till att hjälpa andra med spelberoende. Han är verkligen en eldsjäl som behövs idag för att belysa ett ämne, som idag ofta kommer i skymundan. Problematiken med spelberoende växer hela tiden och behovet av hjälp för dessa personer är stort. Utöver dessa personer tillkommer även de personer som lever nära inpå, medberoende, som även dessa behöver hjälp. Och det är av stor vikt att få hjälp både som spelberoende och som medberoende.

Det är mycket tack vare Gustav som jag vågat ta steget att ta tag i mitt medberoende, prata öppet om det och framförallt komma till insikt med hur mycket det egentligen påverkat mig som person att leva ihop med en spelberoende. Och jag är evigt tacksam över att jag lärt känna Gustav och allt han gör för andra. Därför är det här det minsta jag kan göra för att göra hans röst hörd.

Jag vädjar därför till er att rösta på Gustavs bidrag till LG:s drömstipendium. Det handlar bara om två klick för att hjälpa till och lägga grunden för att göra skillnad för oerhört många människor. Två klick som tar mindre än tio sekunder.

Det första klicket är länken här under.
Efter det klickar ni på röstningsknappen.

Länk till Gustavs bidrag

Jag skulle även vara er tacksam om ni vill hjälpa till att sprida detta vidare via egna bloggar, twitter och/eller facebook genom att länka till detta inlägg eller direkt till Gustavs bidrag.

Tack på förhand!



psst... Läs även Gustavs gästblogg

2 kommentarer:

Lille Skutt sa...

Om man kan hjälpa till att få någons ögon att glittra så mycket som dina gjort den senaste tiden så är det självklart att man tar sig tid och röstar, anser jag.

Nettish sa...

En komplimang mitt i allt. Tack, vad gulligt av dig! =)