fredag 7 maj 2010

Förbli morsa

Om man som kvinna vill förbli ung så ska man tydligen dejta yngre män. Dejtingsajten toyboy har undersökt bland sina kvinnliga medlemmar om hur unga de känner sig och de allra festa känner sig fyra år yngre än vad de egentligen är.

Själv tycker jag det är helt strålande att en artikel äntligen belyser att det ska vara helt okej för äldre kvinnor att dejta yngre män. Ta bort tabun kring hela grejen kan verkligen behövas. Vi lever liksom på 2000-talet och inget annat.

Men.
Jag skulle personligen aldrig klara av att dejta en kille som är yngre än vad jag är. Man ska aldrig säga aldrig dock. Och visst är det så att om jag träffar en kille som är yngre än jag och som är tillräckligt mogen för ett seriöst förhållande så skulle det säkert funka. Om jag klarar av att inte hänga upp mig på det faktum att han faktiskt är yngre.

Nu är det dock så att det är väldigt få killar som faller under kategorin ung och mogen så det kommer förmodligen aldrig hända. För är det något fack jag själv aldrig skulle vilja placera mig själv i så är det den gnälliga flickvännen som beter sig mer som en morsa än en flickvän. Med en yngre kille skulle det antagligen bli så att jag förblir morsa och inte ung och med det skulle jag även få fler rynkor på grund av höjda ögonbryn lite för ofta.


Inga kommentarer: