tisdag 20 april 2010

Sjukdom som dödar kärlek

Svartsjukan

Denna förrädiska sjukdom som röjer allt i sin väg.
Slukar upp allt som är bra och gör det dåligt.
Förtroendet försvinner.
Band av kärlek bryts isär.
Föralltid.
Borta.

Två gånger i mitt liv har jag haft förhållande med en partner som varit grymt svartsjuka. Den ena gången gick det så långt att jag inte kunde gå på stan utan att bli ifrågasatt angående random killar som gick förbi. Den andra gången slutade det med att han gav mig stryk och jag drog snabbare än blixten.

En gång har jag hamnat i situationen själv att vara svartsjuk. Han anklagade mig för att inte lita på honom samtidigt som han gjorde saker bakom min rygg. Kallade mig för manipulativ när jag kollade upp honom eller när jag hittade saker jag inte borde ha hittat. Och i slutänden visade det sig att min svartsjuka var befogad flera gånger om. Något som kom fram efter att jag fått hjälp att bota min svartsjuka.

Och med det dog kärleken...




psst... Hälsar min älskade syster välkommen som ny följare av bloggen!

Inga kommentarer: