onsdag 21 april 2010

Packa, packat, packad

Jag har kommit på en sak. Det här med att packa är fan inte min grej. Är duktig och packar några kartonger, sätter mig för att greja med annat och då slår det mig att jag måste ha en sak som ligger i en av kartongerna jag precis har packat. Rotar upp det jag behöver tittar mig omkring och inser att jag just packat upp det jag precis packat. Det kommer att gå finfint det här med att flytta.

Besiktningen igår då. Jo, den gick bra. Han lyckades ta sig in och han lyckades ta sig ut. Hade varit jävligt jobbigt att behöva ha snubben kvar här tills fredag. Det skulle han antagligen själv tycka. Han konstaterade väl typ att min lägenhet fortfarande är ett renoveringsobjekt, precis som det var när jag flyttade hit. Inte mitt problem längre så jag skiter i vilket. Förutom det så hade han inte så mycket att säga.

Hörni, jag har fått värsta grymma idén. Jag tänkte som såhär. Efter att jag packat klart allt på torsdag så kanske jag ska bli packad. Blir liksom lite dubbelt upp. Vad tror ni om den?
Nej, jag skojar bara. Möjligtvis att jag packar mig ner till bärseback en sväng på fredagen efter att allt är flyttat, men innan dess så så ska jag hålla mig fin och städad...eller jag, jag ska inte sniffa alkohol i alla fall.

By the way.
Jag har kommit på att jag fasiken inte haft någon grillpremiär än. Förra året hade jag den vid påsk, men i år är jag verkligen senare än någonsin med det där. Har en studiepolare som bor i mitt område som kirrat till grillkväll senare ikväll eftersom han fyller år. Saken är bara den att jag kommer hem ganska sent så de hinner nog grilla klart tills dess. Nå, ja... Får väl se till att styra upp någon vettig grillafton snart så att det blir vår på riktigt även i min värld.

Jo, just det. Jag har blivit moster igen. Systra mi fick en flicka.
Har inte hunnit prata med henne än, men det blir väl snaaaaaaaaaaaaaaaart.

En sista sak för denna gång...
Ska vi tippa på hur många fler spindlar jag hinner upptäcka innan jag flyttar ut?
Den som tippar rätt vinner en grön brödrost med back i valfri färg.
(eller en död spindel)


1 kommentar: