torsdag 22 april 2010

Kort romans

Det finns en sak som jag undrar över lite lätt. På de allra festa dejtingsajter går det att kryssa i att man söker en kort romans eller liknande. Egentligen är det inget fel med det. Jag fördömer inte någon så sätt, men jag klurar lite på varför man väljer att söka det på nätet?

Det känns lite lättare att förstå om man bor i en liten by någonstans i norrland där man i princip känner alla redan, eller för att det kanske inte finns speciellt många krogar att gå till. Men om man bor i en storstad så kan det väl inte vara något större problem att hitta sig sex för en kväll eller en kk? För det är ju knappast så att man känner alla och dessutom är krogarna öppna veckan runt.

Varför jag undrar är för att jag ganska nyligen mailat med en kille i Göteborg som ansåg att det kändes naturligt att åka 30 mil för att få sig lite sex någon gång ibland. Själv anser att det är ett lite för stort projekt bara för att få komma till. Speciellt då jag anser att det finns bättre alternativ än att åka över halva Sverige.

Tänker jag knasigt?


5 kommentarer:

Jonas sa...

Den som söker en kortare romans på datingsidor är inte de samma personer som blir otrogna tack vare facebook?
För som du skriver, varför lägga ner en massa jobb på en datingsida när man lika gärna kan gå ut på krogen o fixa en one night stand, eller försöka fixa.
Min teori är iallafall:
Ikryssad kortare romans=otrogen

PS: inte så svårt att skriva kommentare nu när jag lärt mig hur man gör. Jonas

Nettish sa...

Bra fråga! Vet faktiskt inte då jag inte undersökt detta. Fast jag tror inte att det är så att om man söker en kortare romans så betyder det per automatik att man är otrogen.

Bra att du har lärt dig hur man gör då... =)

Anonym sa...

Man kanske bara inte orkar gå på krogen längre. Och man kryssar i kort romans så råder det ju ingen tvivel om vad båda vill

Anonym sa...

Hamnade här

Nettish sa...

Jag är helt med på hur du tänker, men frågan jag ställde var egentligen om det är värt att åka över halva Sverige för att få sig lite sex?
Jag tycker att det kan verka ganska ovärt.