måndag 12 april 2010

Orsaker till sextorka

Aftonbladet publicerade för ett par dagar sedan tio saker som tar kål på sexlivet. Men visst finns det sjuhundrafemtvåtusen andra saker som också kan skapa sextorka mellan ett par. Personligen får jag rysningar när jag ser de där orsakerna då jag tänker tillbaka på hur det var mellan mig och fd sambon såklart.

Och jag vet att jag egentligen inte ska älta runt allt det där i all evighet. Men ibland kan jag bara inte låta bli. Bloggen blir lite som min kanal för att få ventilera det jag aldrig fick ventilera.

Utav de tio sakerna som fanns med på den där listan så tror jag att fd sambon föll under åtta av dem. Den han höll fast längst och starkast till var mediciner. Nog var det så att han åt väldigt starka mediciner ett tag, men det var under den första delen av vårt förhållande, då när det inte var ett problem med sex. När han väl gick ner i styrka på tabletter så hävda han med bestämdhet att det hade med det att göra. Såklart trodde jag på honom, men efter ett tag kom det allt fler ursäkter och anledningar. Allt blev mer och mer flummigt samtidigt som vi gled mer och mer isär. Tillslut skyllde han på medicinerna för att han inte vill ge mig en kram ens.

Jag vet att vi pratade mycket om det där när vi gick till vår familjerådgivare. Hur det var för honom och vilken press han kände, men aldrig aldrig pratade vi om hur det var för mig. Jag skulle, på hans begäran, förstå honom i minsta detalj. Han däremot kunde aldrig förstå hur det var för mig, ville inte lyssna, orkade inte bry sig. Han drev sin kampanj så hårt att det skalade bort allt vad närhet hette i vårt förhållande. I slutet var det så illa att jag knappt vågade ta i honom utan att fråga om hur han kände inför det innan jag gjorde det.

Och det är inte så att jag har svårt att förstå att man kan hamna i situationer där sex blir uteslutet under en period. Jag har själv haft det så två gånger i mitt liv så det är klart att jag förstår den press han kan ha känt...om det faktiskt hade varit sant. För i början var det garanterat sant, men när det hinner gå år och han inte ens bryr sig om att försöka finna lösningar eller ens söka hjälp så tvivlar jag på att det stämde fullt ut. Speciellt när det blev så illa att han inte ens vill sova bredvid mig eller när man hittar saker som tyder på att han visst känner ett sexuellt behov då började jag ifrågasätta honom.

För visst är det märkligt att han knappt klarade av att ta i mig och ändå vara otrogen?

Så helt ärligt (och tyvärr). Om en kille i framtiden visar tecken på att inte vilja ha sex under en längre period och skyller på något i den där listan, utan att vilja ha hjälp att komma ur det, så lär jag lägga benen på ryggen och kuta så långt bort jag bara kan.


2 kommentarer:

Sexy Sadie sa...

Noen ganger tror jeg ikke det er lysten det kommer an på, men hvem man har lyst på.

Nå kan jeg bare snakke for meg selv, men jeg har angst for at sexen skal forsvinne.

Nettish sa...

Mycket möjligt att det är så, men jag utgår bara från vad han själv sa. Vi pratade väldigt mycket om det här och det var han själv som sa att det var tabletterna som var orsaken till att lusten försvann helt.