tisdag 3 november 2009

Jag blir så trött!

Finns en herre på 53 år som mailar mig dagligen på spraydate. Alltid samma sak står i mailet. "Hej, hur mår du och vad gör du.......en dag som denna?" I början avböjde jag hans mail snällt. Han tackade för sig och fortsätter(!) att maila till mig varje dag. I veckor har jag ignorerat hans mail, men det får inget slut. Så för ett par dagar sedan skrev jag ett mail till honom och bad honom sluta att maila mig eftersom det inte finns något intresse från min sida. Han skickar tillbaka och ber om ursäkt, men slutar han? Nej då, dagen därpå har han skickat samma gamla vanliga mail igen. Känns fånigt att blockera honom eftersom han egentligen inte gör något som är speciellt otrevligt. Det är bara det att det är tröttsamt och tjatigt.

Mitt tålamod för den här herren börjar verkligen tryta. Kommer snart bli otrevlig på riktigt mot honom. Man kanske ska skicka ett mail och be honom fara och flyga? Eller ska jag bemöda mig med att blockera honom? Eller ska man kanske först skicka ett argt mail och sedan blockera honom?

Dagens STORA dilemma...


/Nettan

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha, det kanske är mannen med stort M i ditt liv. :)
Seriöst borde du skriva ett argt mail.

08an sa...

Jag tycker att du ska blockera honom utan att skriva ett argt mail. Han verkar ju komma igång på att få negativ respons.

Nina sa...

Skicka ett argt mail, och publicera det (och eventuellt svar) här på bloggen så att vi får läsa!

Mamma Stress sa...

Hade samma problem med en kille när jag dejtade fast på E-kontakt, blockade en kille som skrev en mass till mig, varje dag, inte bara trevliga saker. Efter att ha blockat han försvann han två dagar sen var han tebax med en ny mail som han registrerade sig på, det gick så långt att jag kontaktade E-kontakt och de spärrade hans personnummer. Jag känner att honon vill jag inte möta i en mörk gränd...:-S

Lycka till och hoppas att en blockering funkar på den där killen som verkar helt "galen" i dig...