onsdag 17 februari 2010

För jag har just tagit bort snön

Jag vet inte riktigt hur jag ska säga detta. Men så här är det...
Idag är verkligen en helt fantastisk dag. Jag mår så sjukt jävla bra just idag. Vaknade med ett leende på läpparna. Känner för första gången på mycket länge att det finns en riktigt ljus framtid om jag bara klarar av att hålla uppe allt som jag har i luften just nu. Finns en helt annan typ av styrka hos mig, antagligen för att jag har en massa fantastiska människor runt omkring mig som får mig att orka kämpa på varje dag.

Det är verkligen ingen lätt resa det här. Ingenting jag önskar min värsta fiende ens. För det mesta är det ganska tufft och väldigt snårigt, men det går i alla fall åt rätt håll och det får mig att känna mig helt strålande. Är helt grymt att veta att varje framsteg jag gör, gör jag för mig själv. För att jag ska må ännu bättre imorgon. Och fastän det kommer att komma bakslag som kommer knocka mig så finns de där fantastiska människorna där och griper tag i mig och ser till att jag reser mig upp igen.

Vilken lycka bara det är!

För att berätta mer fantastiska saker...
Inne i stan håller de på att lasta snö på lastbilar och kör iväg med den. Helt underbart att arbetar med vettiga saker för en gång skull. Varje gång jag ser dem hålla på med det där så tänker jag på Idas sommarvisa. Nästan så jag kommer på mig själv att nynna den högt där jag sitter på bussen och bara njuter av att snön körs härifrån. Så snart är våren här!

Lycka, lycka!


Inga kommentarer: