fredag 4 mars 2016

Sluta snusa

Den 24 februari bestämde jag mig för att sluta snusa med hjälp av en app som heter snusbruk. Det handlar om att trappa ner för att sedan sluta som helt nikotinfri, i mitt fall. Jag antar att man även kan använda den för att få kontroll över sitt snusande.

Lite över en vecka har gått och det går förvånansvärt bra. Mitt humör svänger en del, speciellt när saker går emot mig, men i det stora hela funkar det. Appen har sänkt min dagliga dos från 24 prillor till 20 idag så det är ingen turbofart som jag valt. Har gett mig själv två månader. Däremot ligger jag långt under min dagliga dos, mellan 10-15 prillor per dag. Försöker ersätta skiten med tuggummi istället. Och jag känner redan nu att jag kommer att vara sjukt trött på att tugga tuggummi när detta är över. Är redan nu less på det.

Jag ska i alla fall lyckas med det här. Har velat ta det här steget länge och bästa dagen kommer aldrig. Var likadant när jag slutade med rökningen. Jag går mest på infall. Plötsligt får jag bara nog på mig själv och med tanke på att jag inte längre röker så verkar det vara det bästa sättet för mig. Nu ska jag bara tygla mitt temperament sedan är jag i hamn.

Fortsättning följer...


Inga kommentarer: