torsdag 26 mars 2015

Separation

Eftersom jag är klar med min egen resa och mitt eget mående så är jag nu även redo med att lägga mina krafter på att hjälpa andra. Det jag pratar om är mitt arbete med att komma tillbaka efter ett medberoende. Jag känner mig inte arg längre utan ser det enbart som en enorm styrka, vilket faktiskt gör mig glad.

För två år sedan stod jag på ett seminarium i Stockholm och pratade för första gången om mitt medberoende offentligt och några månader senare gjorde jag det för andra gången på ett möte i Örebro. I höstas tog jag ytterligare ett steg och gick med i styrelsen för riksförbundet Spelkontroll och som en extra tvist så håller jag just nu att starta upp en lokalförening för Spelkontroll i Örebro. Helt ärligt så är det så galet roligt. Jag lär mig enormt mycket om mig själv och jag känner att jag på riktigt är på väg tillbaka där jag var innan jag rasade totalt i december 2009. Bara att kunna göra fler saker än en åt gången känns helt fantastiskt. Äntligen arbetar jag och pysslar med det jag älskar mest av allt, arbetar med ideellt arbete på riktigt. Enorm glädje rakt igenom.

Som grädde på moset blev jag intervjuad att Tvärsnytt för två veckor sedan. Jag har med andra ord gått från att prata om medberoende/spelberoende i det "slutna" rummet till att prata om det i media. Tänk att jag, den en gång så trasiga jag, idag är så stark att jag klarar det. Det är helt otroligt.

I och med allt som händer i mitt liv och med mig själv så är det även dags att ändra om lite i bloggen igen. Ja, igen. Det absolut största förändringen är att jag framöver kommer att separera mitt skrivande om medberoende och mitt skrivande om vad som händer i mitt liv just nu. Detta kommer med andra ord bli en mer allmän blogg om mig, även om jag fortfarande kommer att skriva om medberoende. Detta kommer dock att göras i en helt annan blogg som heter Bara En Gång Till. Där kommer ni att få läsa hela min historia från början till slut, hur jag tog mig ur och lyckades vända det till vad det är idag, om mitt arbete med Spelkontroll och jag kommer även ge stöttning till andra medberoendepersoner. Den bloggen kommer att starta upp nu i vår så håll koll på den framöver.

Det som redan finns här kommer att finnas här. Jag kommer med andra ord inte rensa bland inläggen. My past is still my past.


Inga kommentarer: