onsdag 28 september 2011

Det här blev absolut inte bra

Ansiktsbokens förändringar får mig att vilja tugga på saker jag aldrig förut vetat att jag skulle vilja tugga på, typ som mattkanten. Jag vet liksom inte vilket som stör mig mest. Att jag tvingas se vad alla gör, vad alla skriver och till vem. Eller det faktum att jag förpestar min omgivning med allt det jag gör, skriver och till vem hela tiden.

Allt kopplas måste tydligen kopplas ihop med sidhelvetet. Jag skulle som exempel för någon dag sedan lägga upp en låt från spotify och för att kunna göra det så var jag "tvungen" att godkänna diverse saker. Och man inser i samma sekund som man godkänner att det här är en ganska så asdålig idé. Den tanken var helt riktig. Helt plötsligt ser alla vad jag lyssnar på. Bye, bye privatliv forever, det lilla man hade, blev följden av det.

Nog för att det går att inaktivera skiten, men så fort man klickar på en låt som någon annan lagt upp så aktiveras skiten igen. Helst av allt vill jag bara få bort den helt, ångra hela godkännandet, men hur gör man det? Just den informationen kan man leta efter tills man blir gråhårig. Slutar med att man ger upp och lär sig istället med att leva med misstaget.

Sedan. På allt detta, så ser hela startsidan ut som en myrstack. "Gamla" statusar blandas ihop med sådant som skrevs precis. Allt ser konstigt ut och allt blev lite svårare att hitta. Ordning och reda är bevisligen inte ledordet för den nya layouten. Det är ett som är säkert.

Helt ärligt brukar facebooks alla förändringar genom åren reta mig föga, men det här som nu har hänt ger mig hjärtsnörp. Och visst behöver man inte koppla ihop allt med fejjan. Det är ju inte direkt någon som tvingar mig, men varför ska jag behöva känna mig begränsad för att jag vill lägga upp en låt fast inte dela med andra vad jag lyssnar på precis just nu...hela tiden?

Det var bättre förr!
Då när man bara kunde använda sig av röksignaler för att kommunicera. ^^


Inga kommentarer: