lördag 17 september 2011

Ah, nu fattar jag!

Jag har kommit till insikt.
Fatta!
J A G har kommit till insikt!
Det är nästan värt en applåd om jag får säga det själv.

I alla fall.
Jag som alltid har en förmåga att störa mig på vissa uttryck andra använder sig av lite för mycket har själv börjat använda en av dessa ganska frenetiskt den senaste tiden. Uttrycket det gäller är "nån gång" och jag har faktiskt börjat inse att det är ett jävligt bra uttryck ändå. Om man tänker efter så är det rent utav klockrent i de flesta sammanhang. Det har bara tagit mig si sådär två år att fatta det sedan jag skrev ett gnäll-inlägg om det.

Tänk så stolt Mr J blir över mig nu!
Även om det stör mig att han får cred för det. ^^

Varenda gång jag använt mig av det själv, även om lite motvilligt, så har jag himlat med ögonen och tänkt på honom och hans "missbruk" av ordet. Så plötsligt slog det mig igår, när jag skrev det ännu en gång, att det är fan bra uttryck och jag förstår innebörden av det. Skulle nästan vilja gå så långt att jag skulle vilja kalla det genialiskt.

Anser dock fortfarande att det är ett safety-word, men det är just det. Men man spikar liksom inte något och skulle det inte bli av så har man heller inte lovat något. Grymt!

Och jag fattar!
Wohoo!

Ska nog tillbringa resten av dagen med att dansa insikts-dansen.



Inga kommentarer: