lördag 26 mars 2011

Det händer saker

Jag har påbörjat ännu ett jobbmaraton. Har faktiskt inte så mycket ångest för en gång skull, för jag vet vad som väntar mig efter att det är över. Massa, massa underbar ledighet och en underbart inkommande av våren. Har just nu avverkat dag två av sammanlagt sju dagar. Kommer att bli finfint det här.

I natt mina vänner går i dessutom in i sommartiden. Det har ni väl inte glömt? Dags att ställa klockan till fördel för ljusare dagar. Och för den som aldrig lär sig hur klockan ska ställas så är det framåt en timme. Enkelt att komma ihåg om man tänker på följande sätt:
Sommartid - Då vi ställer fram utemöblerna från förrådet.
Vintertid - Då vi ställer tillbaka utemöblerna i förrådet.

Jag har bestämt mig för att ändra bloggens utseende, vilket kommer att ske i dagarna. Så bli inte förvirrade när ni kommer hit och det helt plötsligt ser helt annorlunda ut. Ni har ändock kommit rätt, om det var till min blogg det var tänkt att ni skulle komma vill säga. Anledningen till förändringen av utseendet är just för att bloggen i sig kommer att förändras en hel del i sitt innehåll så det känns naturligt att då även göra denna ändring. Exakt när det blir har jag inte riktigt bestämt mig, typ när jag känner mig färdig med den nya mallen. Ni kommer märka när det sker så det spelar inte så stor roll exakt när det händer egentligen.

Nåja...
Ha en riktigt underbar helg på er!
Själv ska jag spendera resten av kvällen med att kontrollera deltagarna i fatta fatet. Ännu en dryckeslek för studenter. En lagtävling i olika grader som går ut på att få i sig 30 liter öl på tid.
Ja, det är idiotiskt, men vem har sagt att studenter är icke-idioter?


Inga kommentarer: