fredag 23 april 2010

Dejtingexpert?

Ända sedan jag startade bloggen för lite mer än ett år sedan har jag fått frågor gällande dejting, då främst från vänner och bekanta. Från början var det bara någon enstaka som frågade, men nu för tiden är det hur många som helst.

Visst är det kul, men ibland undrar jag lite varför. Det är ju inte så att jag är någon dejtingexpert alls egentligen. Jag är fortfarande singel så vad vet jag om dejting? Jag vet inte hur man tolkar signaler, hur man ska bete sig på en första dejt eller hur man ska ta en kontakt vidare. Jag är helt klart urusel på just sådant själv.

Men visst, precis som Mr J påpekade för någon vecka sedan, jag har ganska bra koll på olika dejtingsajter. På den biten är jag nog ganska bra...kanske. Jag vet inte, men nog är det så att jag har koll på vad det kostar och vilka som känns mest seriösa och så vidare. Så expert på själva sajterna kan man till viss mån säga att jag är. Fast det låter ganska tragiskt. Eller?

Något som jag ändå har lärt mig under den tiden jag varit ute på alla dessa dejtingsajter, som i dagsläget bara är en, är hur man skiljer ett pucko och en som är seriös. Och tyvärr är de som är seriösa väldigt få, enligt mig.

Med det här ville jag inte ha sagt att jag vill att det slutas fråga. Jag hjälper gärna till i den mån jag kan. Självklart är det så, men någon dejtingexpert är jag då inte i alla fall. Hade jag varit det så hade jag nog just nu levt lycklig i alla mina dagar.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Det med dejting och vad det ska kosta är en bra fråga. Jag tror om man ska träffa en seriös kille/tjej så kanske det får kosta något. För att skilja ut ärlga och puckon. För "puckonen" kan ju hålla till på grattis dejtingen för dom är som dom är och vill säkert inte betala för.

Nettish sa...

De som är oseriösa finns överallt, men iofs mer där det inte kostar så mycket eller inte alls. Man kommer liksom aldrig ifrån dem, tyvärr.