onsdag 31 mars 2010

På schemat: Kycklinghelg

En dag kvar till långledighet.
Smaka på den.
Så gott att det nästan vattnas i munnen.

Jag ska nog roa mig med att pilla mig i naveln i fyra dagar. Eller nej, kanske inte i fyra. En dag kan jag nog orka att sitta pilla mig i naveln. Risken är ju att jag kommer att klättra på väggarna redan efter någon timme och sedan få för mig en ful tanke. Typ som att kanske sätta mig att plugga när jag ändå har all tid i världen för det. Lite nördvarning på den tanken faktiskt.

Nä, jag ska nog faktiskt ta och kolla igenom garderoben någon av dagarna. Börjar bli dags att plocka fram lite mer våriga kläder. Som om det kändes mindre nördigt, men helt ärligt så har jag inte något inplanerat under påsken. Jag kommer inte åka till Göteborg, får inte besök av någon, känner inte för att festa så på något sätt måste jag lyckas slå hål på dagarna. Och att tänka vår känns lite vettigare än att sätta näsan i en massa plugg i alla fall.

Var det inte länge sedan jag skrev om hur jag mår?

Kanske inte, men om det nu var det så antar jag att det ändå märks hur jag mår. Bloggen känns inte lika tungläst längre även om jag ändå kan vara en bitterfitta i tid och otid. Det har i och för sig inte med hur jag mår alla gånger, utan snarare att jag är sådan i allmänhet. Kallas även för kvinnas rätt att klaga när fan hon än känner för det. Helt ärligt så känns livet väldigt behagligt att leva just nu. Tungt är det vissa dagar, men det är en del av livet. Däremot känns det som en lyx att få vakna upp utan en massa ångest eller med gråt i halsen.

Åh, på tal om det.
Jag har börjar med att gå och lägga mig utan sömntabletter. Går väl kanske inte hysteriskt bra, men vissa dagar funkar det riktigt fint. Jag försöker ändå och jag är ju envis som en iller bland så det är bara att kämpa på. Min läkare skulle i och för sig antagligen skaka på huvudet och tycka att jag har lite för bråttom med att må bra. Jag får väl "skylla" på mina lyckopiller för att jag ser positivt på livet. ^^

Passar väl på att önska er en riktigt mysig påsk innan det är slut för idag.
Inte för att jag kommer att försvinna från bloggen, men ändå...


3 kommentarer:

Judobruden sa...

Du har tamigfaaan den hetaste bilden någonsin! Så sjukt snygg bild på dig baby!!! :D:D:D

Nettish sa...

Åh, tack söta du! *rodnar*

ior sa...

Påskhelg ja, hoppas att du med får en mysig en.. Skönt att bara softa men jag är också lite orolig för väggklättrandet =)Håller för övrigt med J-B ang. bilden