fredag 26 mars 2010

Låt skumpan flöda!

Känner ni vibbarna i luften?
Det är fredag!
Så jävla guld!

Nu attans ska pengar spenderas och alkoholen flöda frisk. Det är nu man ska se till att göra sig pank på mindre än ett dygn. Det är nu, nu, nu det gäller. Vi tar världen med storm och har aldrig varit snyggare, kåtare eller lyckligare. Minsta möjliga tyg på kroppen och klackarna kunde inte vara högre. Lyckan är gjord en dag som denna.

Eller nej, så kommer det inte att bli. För tio år sedan så hade det lätt varit så där, men nu för tiden är det inte riktigt lika galet. Istället läggs det en budget, görs prioriteringar och en större noggrannhet med att sprida ut roligheterna under hela månaden i den mån det går. Fuck, jag har blivit vuxen!

Jag kan i alla fall glädja mig åt att klackarna fortfarande är lika höga som då och att jag med största sannolikhet är något snyggare, lika jävla kåt och på väg att bli lycklig igen. Världen kan jag dessutom ta med storm utan alkohol. Man liksom lär sig med åren att det går att flippa ur ändå. Alla andra är fortfarande fulla och kommer ändå inte veta skillnaden eller ens komma ihåg och just jag drack eller inte. Och med det i bakhuvudet så traskas det ner till bärseback i vanlig ordning för att snacka lite bajs med folk och bara vara allmänt social. Endast för att inte behöva sitta hemma och fastna framför Let's dance just för att det inte finns något annat att se på TV.

Nog har jag blivit vuxen, men pensionärsvarning är det inte än på ett par år. Inte för att jag tror att pensionärer i allmänhet sitter och glanar på Let's dance eller att sitta hemma en fredag är ett bevis på att man är gammal. Men jag bor på 22 kvadratmeter och att sitta här hela veckan igenom kan göra en knäpp på riktigt. Jag behöver se någonting annat än mina fyra väggar lite nu som då. Och när man ändå vet att bärseback är öppet och att det antagligen kommer att vara en massa studenter som man gillar att umgås med så varför inte traska dit.

Tänker ni på att jag just nu sitter och ursäktar mig för att jag är nere på bärseback?
Hur fånigt är inte det?

Nä, nu kör vi klackarna i taket och låter skumpan flöda....i tanken i alla fall. Mer troligt är att jag sitter i en soffa och antingen skrattar mig hysterisk eller bara pratar en massa strunt med någon som är lite för överförfriskad. Och det är inte mig själv jag pratar om den här gången.




psst... Hälsar Jimmyjudas välkommen som ny följare av bloggen!

1 kommentar:

Lille Skutt sa...

Lev livet bara! Annars kanske du sitter där på ålderns höst och ångrar att du inte hann att leva när du hade chansen. :)