torsdag 25 mars 2010

Big no på en första dejt

Det finns dejter jag har varit på där jag verkligen har undrat hur fan killen tänkte. Nog för att smidighet och killar inte riktigt är så vanligt, men någon gräns borde det ju finnas tycker man kanske. Nu är det i och för sig så att jag har haft relativt få dejter där det har hänt helt jättekonstiga saker, men nog har jag råkat ut för vissa saker som känns som big no vid en första dejt.

Så här följer min topp 5:


1) Killen tar med sig sonen/dottern till första dejten.
Ursäkta, men det blir bara väldigt märkligt. Fokus hamnar liksom inte riktigt på den man är där för att träffa.

2) Killen börjar prata om hur han vill ha det när man flyttar ihop.
Visst är framförhållning är bra, men det där en diskussion som inte passar in första gången man ses.

3) Killen snöar in på detaljer om hur en motor fungerar under typ hela dejten.
Nog för att man kan prata om sitt intresse, men har jag från början att själv inte tycker att det är speciellt intressant så kanske man inte bara ska prata om det.

4) Killen vill veta hur senaste förhållandet var.
Varför? Dessutom sägs det att killar anser att vi tjejer gärna snöar in på våra ex. Men öppna fan inte den dörren då!

5) Killen drar en grymt långsökt skämt för att försöka lätta upp stämningen.
Snälla, låt det bara vara tyst en stund istället för att tvinga mig skratta åt något som inte ens var lite kul.


Vad är det mest skumma ni har varit med om på en första dejt?


1 kommentar:

ior sa...

Fem saker att undvika, check =D