fredag 15 januari 2010

Glada pannkakan

Jo, jag fick ju tips av en läsare, Angelique, efter att jag för sjuttielfte gången klagat på spraydate att jag kunde testa happypancake.com. Det är en dejtingsajt som är helt gratis och har inga spärrar efter ett visst antal mail.

Bara namnet fick mig att rynka på näsan, men som fattig student är man villig att testa allt som inte kostar pengar. Eller ja, inte allt. Men ni fattar antagligen vad jag menar utan att jag ska behöva vara övertydlig. I alla fall, så jag reggade mig på sidan för några dagar sedan. Själva upplägget med sidan påminner väldigt mycket om match.com faktiskt, vilket är positivt i mina ögon. Den är klart mycket bättre på det sättet än många andra dejtingsajter.

Men så är det här med att det är gratis då'rå...
658 mail med "hur är läget?" och "vad händer/har hänt i helgen?". Jag vägrar, jag svarar inte på sådana mail. Spelar ingen roll hur intressant personen kan verka förövrigt i sin presentation. Har man inte mer fantasi än så eller inget annat att fråga så går det verkligen bort i mina ögon. Jag låter antagligen som en bitterfitta just nu, men jag har ingen som helst lust att sitta och skriva samma sak till 658 personer. Ja, jag vet att copy/paste funkar, men hur kul känns det på en skala?!

När jag ändå är på hugget att klaga och gnälla så måste jag bara berätta om den andra gruppen människor som mailar helt meningslösa saker. "Jag gillar din profil"-gruppen. Okej, tack antar jag? Eller? Det lustiga är bara att inget mer blir sagt sedan. Man får inte veta vad det är de gillar och de verkar inte angelägna om att ha någon ytterligare kontakt heller. Helt klart en gäng mystiska pojkar.

Yes, well...
Jag ska faktiskt ge den glada pannkakan en chans. Låt mig gissa att jag om några dagar kommer vara precis lika gnällig som jag är angående spraydate eller ganska likgiltig. Skulle dock vara kul om jag kommer fram till att jag diggar sidan starkt.

En sista sak bara.
Varför heter sajten happy pancake?
Låter som en spelsajt för tolvåringar...


/Nettan

2 kommentarer:

Peter Carlstedt sa...

Hej på dig Nettan.
Fick själv igår faktiskt höra om happypancake.com. Så satte mig ner precis och sökte på "glada pannkakan" och du dök upp som första sökning på google.se =)
Tack för din recension av sidan och hoppas du får en trevlig och fin dag.
Tack hand om dig.

MvH Peter Carlstedt

Anonym sa...

Tycker att http://www.datedirek.se
är bra