söndag 13 september 2009

Ta komplimanger

Helgen har verkligen bestått av komplimanger. För min blogg, mig som person och för mitt utseende. Nästan så jag har tyckt att det blivit lite jobbigt ett tag. Inte så länge sedan som jag lärde mig att ta emot en komplimang och säga tack istället för att skämta bort dem. Idag kan jag till och med ta till mig komplimanger. Stort steg för en liten människa som mig.

De som är riktade till min blogg och mitt skrivande blir jag ärligt glad över. Det är otroligt kul att få höra att de som läser uppskattar det jag skriver och även mitt sätt att skriva på. Flera personer har till och med menat på att jag borde skriva en bok. Kanske inte riktigt min grej, men ändå. Jag skrev mycket förr och har alltid haft lätt för att uttrycka mig i skrift. Vet att jag har en förmåga att kunna fånga mina läsare med mina ord. De uppsatser jag gör i skolan får stor uppmärksamhet för mitt sätt att skildra saker i skrift. Och så klart är det grymt kul att få höra. Jag uppskattar den uppmärksamheten mycket och blir väldigt glad varje gång jag får höra att jag skriver bra.

Många komplimanger har också varit riktade mot mig som person. I fredags hade jag en riktigt dålig dag. Allt gick fel hur mycket jag än kämpade för att göra saker rätt och tillslut blev det för mycket för mig. När jag kom hem den dagen brast det totalt för mig, men tack vare mina otroligt fina vänner så blev kvällen bättre än vad jag hade tänkt mig. Jag fick många underbara kramar när jag dök upp på en förfest på granngården och många stärkande ord. Vet inte hur många gånger jag skulle kunna nämna att jag har de bästa vänner man kan ha för det har jag verkligen. Till och med personer jag inte trodde skulle stötta mig när jag mår riktigt dåligt fanns bara där. Långa varma kramar och ord om att jag är bra som orkar kämpa även när det är som allra värst. Tänk vad sådana ord verkligen hjälper och stärker en... Och har sagt det förut och jag säger det igen. Jag älskar mina vänner så otroligt mycket!

Sedan de komplimanger som är lite svårare att ta...de som är riktade till mitt utseende. Nog för att jag vet att jag inte ser ut som ett troll, men jag har väl aldrig riktigt sett mig som snygg på något sätt. Jag trivs med mitt utseende, men jag är inte så van att höra att någon säger att jag ser bra ut. Denna gång gäller det ett kort som jag lade upp på facebook i fredags som fick otroligt mycket uppmärksamhet. Som det förra kortet som gav vansinnigt mycket komplimanger så är även detta ett kort på mig med solglasögon och jag som osminkad förutom två gröna streck på kinden. Jag som osminkad är tydligen ett säkrare kort än jag som sminkad vilket är intressant i sig. Annars när det gäller kort på mig så har det handlat om att mina ögon är vackra, men de här två korten finns inte en glimt av dem. Ändå regnar det komplimanger. Hade jag förstått innan att det skulle bli sådan grej av det så hade jag nog låtit bli att lägga upp det för att minska den röda färgen jag har gått med i nästan tre dagar. Ja, sådana komplimanger gör en hårdhudad brutta som jag generad.

Men okej...tack då!














Inga kommentarer: