fredag 15 januari 2016

Odlar gröna fingrar

Jag påbörjat projekt växter hemma. Har aldrig varit min grej för hur jag än gör så dör de bara. Nu har jag gett mig fan på att jag ska klara det här för jag tycker att det är så fint med mycket växter och blommor hemma. Fick några enkla växter i början av november och de lever och frodas faktiskt fortfarande. Och den som är mest förvånad är jag själv. Sedan kollar jag till dem varje dag i och för sig så det är väl ett under att de inte har ihjäl mig istället. Aldrig får de vara ifred.

I början av december blev det en tillökning med en julstjärna och den lever också fortfarande. Nu har jag gjort ett djärvt köp med denna lilla krabat. När jag lade upp bilden på instagram så chockades hela min omgivning och jag fick höra att de här är väldigt svårskötta. Min vinnarskalle flinar tillbaka att jag bannemig ska klara det. Om jag har tagit mig vatten över huvudet återstår att se.





Inga kommentarer: