söndag 13 december 2015

3.6

Så har man blivit ett år äldre. Ett år närmare 40. Känns bra, faktiskt. Kan vara svårt att tro. Det är uppenbart när man kollar sitt eget facebook flöde med gratulationer eller bara i allmänhet pratar med människor. Hela tiden ska det påpekas att jag nu börjar bli gammal och att jag snart är 40. Snart? Det är ju för sjuttsingen fyra år kvar.

Och helt ärligt. Jag har ingen som helst ångest över att fylla 40. Snarare tycker jag att det ska bli väldigt skönt. Den främsta anledningen till det är att jag då kommer passera den magiska gränser när folk slutar tjata om att man borde skaffa barn eller ifrågasätta varför man inte vill ha barn. Problemet då blir väl att folk i allmänhet kommer tycka synd om en för att man inte fick några barn. Det i sig kan troligtvis vara värre, men jag vet inte. Jag är som sagt inte där än. Det är ju trots allt fyra år kvar. Fyra långa jävla år av fortsatt tjötande om varför jag inte vill ha barn. Jag har kommit i ett läge när jag nästan ser när frågan är på väg numera att jag per automatik rapar upp svaret som ett mantra.

Hursom och skitsamma.
36 är numera åldern på denna ko och hon har absolut ingen som helst ångest över åldern, vilket är fantastiskt skönt. Däremot kan jag förstå dem som får det med tanke på hur många gånger i rad man får höra att man är gammal. Själv anser jag inte att varken 36 eller 40 är speciellt gammalt. Jag ska ju leva cirka lika länge till. När man tänker så så inser man hur lång jävla tid det är. För...man hinner med galet mycket på 36 år. Så länge jag slipper en repris på mina hittills ihopskrapade år så är jag mer än nöjd. Nu ska livet bara vara fest och sköna bad i mitt badkarl. It will be great!


Inga kommentarer: