söndag 16 juni 2013

I huvudet en helt vanlig söndag...

Sju veckor kvar till semester och planeringen är faktiskt i full gång. Helt plötsligt känns fyra veckor alldeles för lite för alla de planer jag har. Hur ska man hinna med allt på 30 dagar? Inser att jag kommer behöva välja bort saker och ta det vid ett annat tillfälle, för är det något jag inte tänker göra på min semester så är det är stressa. Det är jag så bra på de andra veckorna på året.

Jag har kommit på att jag hatar marabou. Det finns få saker jag ogillar så mycket som choklad. Smakar skit...förutom vit choklad. Sedan tog de fram en variant med yoghurt raspberry och den var helt okej. Kunde äta den ibland, men tröttnade tillslut då jag tyckte att smaken av choklad tog över. Och man kan tro att det slutar där, men skälet till att jag hatar dem är för att de jävlarna har fått fast mig med sin saltlakrits. Den är så god att jag skulle kunna äta ihjäl mig på den. Det är inte okej att peta i en massa god saltlakrits i äcklig choklad. Så ja, nu hatar jag dem! Dumma...

Annars är mitt liv inne i något Livet Rullar På-mode. Inte så mycket händer, men inte så lite att det känns trist. Fast när jag tänker efter så kanske jag ljuger en aning. Det är inte speciellt lite som händer, snarare så att det inte är så mycket som stör min vanliga vardag. Livet känns bra och jag trivs med tillvaron, vilket också resulterar in att jag mår helt okej. Det är lite av en lyx faktiskt. Om det finns något enda litet som stör mig så är det bara en sak, men jag kom fram till för någon vecka sedan att jag fan inte bryr mig. Alla andra runt omkring anser att jag borde göra det och att jag borde ha en åsikt om det. Jag själv har kommit fram till att vissa människor tror att de kan behandla andra lite hur de vill och helt ärligt så får det stå för dem. Personligen, don't give a fuck! Ju högre häst, desto längre fall.

Det där räknas nog som en åsikt, va?


I vårt hus bor en asiatisk tjej som har förmågan att skrämma skiten ur mig tamigfanhelajävlatiden. Hon dyker upp på de mest märkliga ställen och står ofta i ett hörn och trycker eller i mörkret. Fattar inte riktigt vad hon håller på med ibland. Och jag som är så sjukt lättskrämd hoppar som en liten dåre varenda gång. Gissar på att hon tycker att jag är lika skum som jag tycker att hon är. Grejen är dock den att jag också tycker att hon lite liknar bruden i The Grudge, vilket liksom inte hjälper till.
Idag klockan sju på morgon stod hon bakom en av tvättmaskinerna nere i tvättstugan. Visserligen har vi en vask där och hon hade antagligen sköljt av något, men är hon helt jävla tyst när man kommer ner dit för att tvätta och bara sticker fram huvudet så är det inte så konstigt att man hoppar till så att man nästan skiter på sig. Har tappat räkningen på antal gånger hon skrämt mig nu, men det är lätt en siffra över hundra.

Söndag och städdag. Började tidigt med det för att även få lite tid över att njuta av det fantastiska vädret. Sedan är det ett smart drag att gå upp svintidigt på en söndag för att vara trött på kvällen. Har lite svårt att somna när det är så ljust ute och lite för varmt inne. Hoppas att mitt pensionärsdrag ska hjälpa till en del. Och gör det inte det så kommer jag att vara extra trött imorgon på jobbet. Tur dock att det är en kort vecka i alla fall.


2 kommentarer:

Anonym sa...

HAHAHAHAHAHAHAHA

Men ser inte alla kineser ut som dom i grudge och ring?

Nettish sa...

Inte direkt. Sedan kan det undras om de är kineser. Hon som spelar Kayako är i alla fall Japanska.