söndag 23 september 2012

Every problem has a gift for you in it's hands

Två veckor sjukdom tar näst intill livet av en.
Idag är första dagen jag känner mig relativt bra efter att ha slagits med jordens monsterförkylning. Det är helt fantastiskt hur mycket snor en kropp kan producera, hur mycket taggtråd det kan bildas i halsen. Hela tiden har det pendlat mellan halsen och näsan. När man trott att nu vänder det så har det satt fart igen.

Men nu. NU verkar det lilla helvetet vara över. Ska bli skönt att starta en ny vecka med ny kraft.

By the way.
Har en gammal klasskamrat som gör smycken och jag beställde ett halssmycke av henne med ett av mina favoritcitat. Fick det för lite mer än en vecka sedan och jag har haft på mig det sedan dess. Älskar det!




















Det är svårt ibland att se det positiva som kommer ur jobbiga perioder i sitt liv. Situationer som sätter spår i en för en evighet, men det gäller att ta till vara på det man får med sig. Det som är bra, det som var dåligt. Det är en lärdom, en gåva som ingen skola i världen kan lära någon.

Jag kommer alltid vara stolt över den jag är.
Och jag tänker alltid ta med mig det jag lärt mig för att stötta andra.


Inga kommentarer: