måndag 21 mars 2011

Back to sömnlöshet

Kör en repris på den där sömnlösheten. Det var ju så kul senast, så varför inte?! Ja, jag är ironisk. Ligger här i sängen och lyssnar på soundtracket till the piano, snusar sönder min läpp och funderar på framtiden istället för att sova. Inget är en hit förutom musiken då. Jag hade kunnat leva med sömnlösheten om det ändå fanns något kul att göra, men det är ju mitt i fuckin' natten.

Jag har roat mig med att spela tetris en stund, men inte ens det är kul efter ett tag. Blir bara förbannad på blocken som inte gör som jag vill. Eller, de gör ju som jag vill. Det är bara det att min hjärna inte samarbetar så bra med fingrarna, så det slutar med att blocken lägger sig helt random när farten går upp. Och det är typ då jag tröttnar och ger upp.

Min lilla solstråle höll på att sätta mitt hjärta i halsgropen idag. Hon lade upp den här fina bilden på sig själv på sin blogg. I mina ögon ser hon ut som att hon blivit överkörd av ett tåg, men i själva verket är det bara en isfläck som fått henne att se helt misshandlad ut. Helt otroligt hur mycket skada en fläck med is på marken kan göra. Fick prata med henne på kvällen och hon var tack och lov i fint skick i sinnet så jag är stillad i mitt sinne, men jag tänker aldrig någonsin ta ett steg på vintern utan broddar efter den där synen. Det är ett som är säkert. Tur för henne att hon inte har pojkvän, för då hade jag aldrig trott på hennes historia och grabben hade legat pyrt till.

Vet ni, jag längtar till april väldigt mycket just nu. Jag vet att det bara är en och en halv vecka kvar tills dess, men det är en och en halv vecka av hell. Ska jobba tio av de resterande elva dagarna som är kvar av mars. Sedan är det knasigt mycket ledighet. Inte för att jag klagar, inte det minsta. Däremot får det gärna bli april redan imorgon. Allra helst igår för att vara helt ärlig. Dessutom är det lite drygt två och en halv vecka kvar till tjällossningen och det längtas det till extremt mycket. Speciellt när det är en massa planering inför det, så som till exempel tröjorna som vi i laget ska ha. Om ni bara visste hur mycket diskussion det kan bli om bara en lagtröja...

Nähä, peta in en dålig film i dvd:n och be om sömn kanske. Jobbigt bara om man inte somnar. Då har man legat och kollat på en dålig film helt i onödan när man hade kunnat se en bra. Säger som Dansk skulle ha sagt: Barnen i Afrika vet inte hur bra de har det.

Hångel, smek och på återseende.
(det hade kunnat rimma...)


Inga kommentarer: