lördag 8 januari 2011

Innehållet räknas

Har verkligen tänkt på en sak när man kollar runt bland en massa andra bloggar. Många lägger verkligen ner mycket tid på utseendet och designen. Vissa bloggar är riktigt snygga och tilldragande för ögat och så börjar man läsa...

Innehållslöst, tomt, utan tanke och fånigt. Och man inser att det är, precis som i verkliga livet, innehållet som faktiskt räknas. Visst får alla snygga bloggar mig att stanna till och kika runt, men jag skulle aldrig få för mig att stanna kvar där på grund av det personen skriver. Det intresserar mig inte ett dugg.

Visst häver jag ut mig en hel del skruttiga inlägg också, när fantasin och tankarna inte infinner sig. Däremot försöker jag ändå och för det mesta tycker jag att innehållet i min blogg speglar vem jag är som person. För det är just det, bloggen är mina tankar och idéer. Det jag vill ska skapa en nyfikenhet och eftertanke hos andra. Det som får andra att vilja komma tillbaka och stanna, läsa mera.

Väldigt många skulle behöva lägga mer tid på vad och hur de skriver, än hur bloggen ser ut för ögat för att få folk att vilja stanna.


1 kommentar:

Lilith sa...

Min blogg är snygg men tråkig, men det är för att jag är tråkig. Och fullt nöjd med det :)