lördag 8 januari 2011

Det är galet!

Natten till idag satt jag med datorn i knät och grinade tills jag inte riktigt visste vart jag skulle göra av mig själv eller mina känslor. Och skälet?

Min underbaraste lilla bonusdotter började skriva till mig. Hon skrev mycket i början, precis när jag separerat från hennes far, om hur mycket hon saknade mig. Då var hon yngre och väldigt fåordig, men jag grät minst lika mycket då. Nu kändes det på något sätt annorlunda ändå. Hon har blivit äldre, tre år äldre och hon uttrycker sig med många fler ord.

Orden hon använder rör om i minnena och känslorna mer än vad jag någonsin kunnat ana. Hon skev om minnen hon har och som hon aldrig vill glömma. Om hennes önskan att få träffa mig igen och att hon älskar mig. Jag trodde seriöst ett tag att jag skulle dö av saknad inombords. Kände mig fåordig själv för första gången på väldigt länge. Försökte formulera meningar samtidigt som tårarna forsande ner för kinderna. Det är verkligen ingen lätt uppgift kan jag meddela.

Samtidigt som det blir väldigt känslomässigt jobbigt så blir jag ändå varm i själen. Det jag velat få säga till henne så länge fick jag sagt. I alla fall lite av det, orden i komprimerat format. Har varit så rädd över att hon tror att jag glömt bort dem. Att jag inte älskar eller saknar dem längre, hon och hennes bror. Och även om jag haft dem båda nära, tack vare Internet, hela tiden så har vi aldrig riktigt berört känslorna på väldigt länge. Antagligen för att ingen vet hur man ska formulera sig eller ta upp det utan att tårarna kommer.

Igår natt satt vi antagligen båda två gömda bakom Internets stora sfär och grät bara några mil ifrån varandra. Och som jag bara hade velat vara nära henne då, krama om henne och tala om för henne att jag alltid kommer att finnas här. Jag släpper dem aldrig. Mitt hjärta har låst in dem i sitt finaste rum för resten av mitt liv.

Ahmagad!
Nu släpper vi det innan det blir grinfest av hela den här dagen också.

Något annat galet.
En journalist har kontaktat mig. Hittade mig via bloggen och vill ha med mig som testperson i ett jobb om nätdejting. Jag tvekade någon dag innan jag beslutade mig för att faktiskt ställa upp. För med tanke på att jag harvat runt bland dessa dejtingsajter ett bra tag nu så kan jag dem ganska bra. Och vem om inte jag är bra på att ha starka åsikter om dessa sajter. Jag vet vad jag söker, vad jag vill ha ut av dem och jag är väldigt kräsen i utbudet av dejtingsajter.

Ska helt ärligt bli riktigt kul det här, om än väldigt galet. Lilla jag ska få prata om fördelar och nackdelar med nätdejting och dejtingsajter för en bra mycket bredare publik än den jag har här. Lär ju behöva välja mina ord lite bättre än vad jag gör in min egen lilla bubbla till blogg.


Inga kommentarer: