tisdag 25 januari 2011

Det går bra nu...

Dags för dag fyra i mitt jobbmaraton. Inte helt pepp kan jag säga, men det är bara att nöta på så att man kommer i mål någon jävla gång. Trött som en djur och fortfarande förkylning, men den har lagt sig ganska så ordentligt. Thanks for that! Hade det fortfarande varit lika illa som i lördags så hade jag just nu legat i fosterställning och grinat mig igenom resterande dagar. Inte mycket stake i mig med andra ord.

Vi har cashat in idag gott folk. Eller ja, alla som inte är kommunanställda i alla fall. Så jävla gött! Nu ska jag köpa hela världen och en liten bit av solen. Nej, fuck it! Det går ju inte. Först alla räkningar och sedan mat. Efter det kanske man har råd att köpa ett sandkorn på rea, i bästa fall. Men å andra sidan är ett sandkorn på rea bättre än inget. Eller fan, spela roll. Jag är nöjd oavsett, för jag mår ju så jävla bra.

På tal om att må bra...
Jag fick ett sådant himla fint sms häromdagen som träffade rakt i hjärtat.
"[...] Att du är en bra människa är uppenbart. För att nämna några saker brinner du för att finnas för andra, god människokännare, har ett gott hjärta som du försvarar med ett hårt yttre, du släpper inte in folk för nära för att du vill vara självständig och klara dig själv, det är viktigt för dig att stå upp för dina åsikter samt värderingar. [...]"
Lever länge på den beskrivningen av mig själv, plus att jag gillar att det fortfarande finns människor på den här jorden som inte behöver få saker serverade på silverfat för att förstå mig som person.

Yes well.
Snap out of the egoboost and get to work woman!

Innan jag gör det så tänkte jag bara tala om vem som vann i tävlingen.
Den som lyckades få mig att skratta mest var Jonas.
Lite igenkänningshumor där för att vara sjukt kryptisk och vägra förklara mig närmre.
Jag hör av mig till dig angående pris när helvetesveckan med jobb är över.


Inga kommentarer: