lördag 13 mars 2010

Så slutar det!

Melodifestivalen är i full gång och snart har vi en vinnare som ska få chansen att representera Sverige i eurovision song contest. Och innan avgörandet är här så skulle jag vilja presentera hur jag vill att det kommer att sluta och hur jag tror att det kommer att sluta.

Bästa låten:
Salem Al Fakir - Keep on walking
Helt klart min favorit. Den känns dock inte som en schlagerlåt och skulle därför antagligen inte gå hem hos svenska folket eller ute i Europa. Salem är en fantastisk artist, men melodifestivalen är inte hans rätta forum.

Min vinnare:
Darin - You're out of my life
Jag tror på en ballad i år och då känns Darins låt som ett grymt val. Hans låt växer hela tiden och jag gillar den som fan. Dessutom vet grabben hur man charmar sin publik.

Svenska folkets vinnare:
Timoteij - Kom
Jag blev chockad när den gick vidare från sin delfinal och personligen hoppas jag att någon skjuter mig om den vinner. Dock är det så att låten sätter som klister på hjärnan och av den anledningen så lär den antagligen också vinna.

Om cirka en timme vet vi hur rätt jag har...


Inga kommentarer: