fredag 19 februari 2010

Helvetes jävla snöfanskap

Igår hade jag redan planerat för den här dagen. Skulle gå ner till universitetet och sätta mig och plugga järnet och kolla läget på kåren angående ett vfu-beslut som jag vill bestrida. Alternativt var planen att kuta ner till kåren och kolla läget och sedan dra in till stan och sätta mig på något mysigt café och plugga där, eftersom jag ändå har lite ärenden på stan att fixa med.

Så klockan sju steg jag upp, åt Sveriges goaste frukost, pillade på mig kläderna och vinklade upp persiennen. Tolv meter snö och mer på nedgång. Vinklade ner persiennenjäveln igen tog en filt och mina böcker och kröp upp i soffhörnet med en kopp te och började plugga.

Jag går fan inte ut i det här. Strejk står på schemat. Ska vädret fortsätta i den här dåliga stilen så tänker jag fanimig gå ut i strejk tills det bättrar sig. Kan sträcka mig till att gå till macken och fylla på med mina bad habits, men längre än så blir det inte. Baaaasta!

Med andra ord blir det plugg hemma, gnäll över vädret och kanske att jag masar mig in till stan tvärbitter senare och gör mina ärenden ilsken. Efter det åker jag hem och morrar över att det är kallt och att jag är frusen och snorig. Röker 200 cigaretter i ren protest och glanar på OS. Eller, eller, varför inte let's dance? Det vore att mana fram en lavin i mitt inre.

JAG VILL HA VÅR, JÄVLA KUKSUGARSNÖ!

Annars mår jag helt strålande.
Glad och sprallig.
Någon som tror något annat? ^^


Inga kommentarer: