måndag 15 februari 2010

Första kyssen

Den här gamla artikeln från Aftonbladet, Wendela är ganska spännande. Jag har snubblat på den varenda gång jag varit inne och läst och varje gång sitter jag och funderar på om jag verkligen kommer ihåg mitt första par skor. Varje gång kommer jag fram till samma sak. Nej, det gör jag inte. Jag tillhör den lilla skaran tjejer som minns min första kyss bättre. Då, när det hände, var jag tio år. Han hette Mattias och var nio år.

Vi låg i Mattias säng, jag uppe på honom, och pillade på varandra. Det började ganska oskyldigt, men efter ett tag kom vi fram till att vi bara måste att testa att pussas så som vuxna gör, sådär med tungan. Mattias tvekade lite först, men efter ett tag så sa han att han ville om jag började och räckte ut sin tunga. Jag gjorde likadant och våra tungor möttes. Det kändes så konstigt, kallt och slemmigt. Vi drog oss ifrån varandra och beslutade att aldrig göra så igen för det var det vidrigaste vi hade varit med om.

Jag kan väl konstatera nu såhär i efterhand att det har blivit ganska många, långt mer passionerade kyssar efter det. Inte mellan honom och mig däremot. Vi höll fast vid det vi sa den gången.


1 kommentar:

Lille Skutt sa...

Charmigt! :) Den första kyssen är väl lite grann som första sexet. Inte så mycket att hurra över, men det är bra att det blir bättre med tiden och övning.