söndag 17 januari 2010

Skum dröm

Ibland är verkligen inte min drömmar normala någonstans.

I min senaste dröm drömde jag om att jag hade en jättestor, och då menar verkligen onormalt stor, spindel ovanför min säng. För att någon skulle komma hit och ta bort den för mig så var jag tvungen att rensa ut bland alla mina saker. De grejer jag inte skulle ha kvar skulle jag lägga i mina grannars brevlådor och jag fick inte sluta rensa ut förrän jag lagt något i allas brevlådor.

Jag grät och hade panik eftersom jag var så grymt rädd för spindeln. När jag sedan var klar fick jag bara lov att ringa tre personer och fråga om hjälp. Den första jag ringde var en gammal klasskamrat som jag inte pratar med sedan vi just gick i samma klass, men han bara skratta åt mig. Andra personen var min morbror Göran, men han kunde inte eftersom hans bil inte startade. Sista personen jag ringde var Mr J. När jag berättade vad jag behövde hjälp med så skällde han ut mig. Roligaste är att jag aldrig har sett eller hört honom arg någon gång och vill helst inte göra heller. I drömmen var han dock jättearg på mig och tyckte jag var barnslig som ens kunde tänka tanken att be honom om en sådan sak.

Mitt i det där samtalet vaknade jag och ni kan ju bara gissa vad jag gjorde först av allt...
Kollade ovanför sängen i ren panik.


/Nettan

Inga kommentarer: