måndag 11 januari 2010

När jag blir man

När jag blir sjuk upphör jag att vara kvinna.
Jag blir ungefär som fem karlar.

Ynklig.
Handlingförlamad.
Oförmögen att gå, peka, prata, andas, titta, tugga, svälja.
Ger sken av att vara inför döden ungefär.

Varenda kvinna som varit i närheten av en sjuk karl förstår vad jag pratar om.
Varenda karl som varit sjuk förnekar att de någonsin varit sjuka.

Fast pojkar, ni behöver verkligen inte skämmas.
Jag är nämligen sju resor värre än en karl när jag är sjuk.
Det räcker med att någon säger feber så ligger jag inför döden.
Läget nu är lite värre dock så ni kan ju bara förställa er hur dåligt jag mår.

Inatt, när jag låg helt försvarslös i min säng, hoppade en förkylning på mig och tog över min kropp. Så här sitter jag nu med rinnande näsa, torr hals och värsta jävla huvudvärken. Och det är bara såååååååååå synd om mig!

Så nu tänker jag lägga mig i soffan och vara ynklig resten av dagen.
Och blir det värre imorgon så är jag garanterat döende.
Minst!


/Nettan

psst... This is why I need a man in my life!

1 kommentar:

Nocturnia sa...

Hahahahaha du är precis som mig!!! xD

Hoppas du kryar på dig snart iaf ^^