måndag 14 december 2009

Min hjälte

Satt och kolla på svenska hjältar på TV4 nu ikväll. Alltså går det att se på ett sådant program utan att börja storböla i omgångar? Om någon lyckades så var snäll och förmedla knepet till mig för jag skulle mer än gärna vilja veta. Speciellt eftersom jag fick för mig att äta samtidigt som programmet var. Jävla dum idé! Tugga mat och gråta är inte en strålande kombo...om man inte vill äta mat i två timmar och ändå inte få i sig en hel portion.

Funderat lite på vem jag skulle kunna tänka mig att titulera som min hjälte för det här året. Och helt ärligt skulle det kunna bli väldigt många. Finns en drös med människor som har gjort saker för mig som jag värdesätter högt. Extremt högt. Människor som bara gör saker utan att man behöver be om det. Medmänsklighet och omtanke för andra är så lätt att glömma att hylla. Det är enklare att visa när man blir arg och besviken på andra.

Jag har dock bestämt mig för en person jag vill ge titeln som min hjälte. Och det är jag själv. Anledningen är den enkla att jag väldigt ofta glömmer bort vad jag gör för mig själv som faktiskt är bra. Och i år har jag för första gången börjat tänka mer på mig själv. Kanske inte alltid, men jag lär mig. Att mer och mer be om hjälp och ta emot andras hjälp är det. Speciellt det sistnämnda har varit en svår bit för mig att göra, men jag har gjort det. Hur pinsamt det än har känts för min själ så har jag gjort det och det är stort för att vara jag. Jag vågar knappt tänka på hur mitt liv hade sett ut just nu om jag inte hade gjort det. Även om det är jävligt illa just nu så hade det kunnat vara klart värre om jag inte svalt min stolthet och låtit människor göra saker för mig.

Så i år blir det jag som är min hjälte. Däremot så tänker jag inte glömma bort de fantastiska människor jag har runt omkring mig som har gjort mitt liv lite bättre i år. Undra just om man vågar namnge? Skulle kännas grymt pinsamt om man skulle glömma någon. Äh, what the hell! Jag är gammal numera så det är klart att minnet kan svika...

Here we go!

Mr J 08:an Sanne Malin Cissi
Syster Tantraboy Camilla Daniel Therese
Annie Coffe Mr P Emelie Anna


Älskar er alla så mycket!
Och den som känner sig glömd, slå mig.


/Nettan

psst... Ni glömmer väl inte att rösta i undersökningen som ni finner till vänster, under min profil?!

Inga kommentarer: