torsdag 3 september 2009

Roa mig!

Fick in en text idag från en vän som vill gästblogga här. Jävlar vad fint skrivet det var. Känslosam som jag är just nu så föll jag i tårar. Inte för att jag blev ledsen, utan för att jag fick lite ny styrka av den texten. Trodde inte den personen kunde uttrycka sig så vackert i skrift och inte heller att någon hade så fina tankar om mig. Insåg för länge sedan att jag har de bästa vänner man kan ha och att jag är lyckligt lottad att ha dessa fina människor i mitt liv. Men däremot får jag sällan höra hur mycket jag betyder för någon annan. Det är stort!

Vi människor är jävligt kassa överlag att uttrycka andra personers betydelse i ord direkt till den det handlar om. I alla fall är jag det, enligt mig själv. Borde bli bättre på det. Jag är duktig på att tala om när jag känner mig illa behandlad, men inte när någon gör något bra. När det handlar om mig själv så vet jag att mina vänner tycker om mig väldigt mycket, men det blir väldigt speciellt när man får det i ord. Läste den där texten tre gånger för att lyckas ta mig igenom den helt, utan att falla i gråt. Och det lär bli en text jag kommer att läsa när jag känner mig svag.

Har några stycken som vill gästblogga, men det här var så grymt att jag vill ha fler som vill gästblogga. Så kul att läsa det andra skriver. Hoppas på att de som har sagt att de ska skriva kommer in med texter snart för jag är så nyfiken på vad de tänker skriva.

Så känner du dig manad att gästblogga här och roa mig med en text eller flera så kom igen och skriv! Min mail finns till vänster.


Inga kommentarer: