onsdag 15 juli 2009

En dejt på gång

I veckan kanske det blir en ny dejt med en kille jag har kontakt med från spraydate. Han har en väldigt lugn framtoning och inte speciellt på. Vilket gör mig förvånad eftersom han från början är dalmas och alla vet vad jag har för erfarenhet av killar från dalarna.

Den här killen flyttade iaf till Örebro förra året och frågade igår om jag kunde tänka mig att ta en fika på stan med honom i veckan. På något sätt verkar han för bra för att vara sann. Eller så vet han bara hur man för sig. En fika på stan känns väldigt moget, vuxet och seriöst och jag gillar det.

På något vis känns det enklare att dejta killar som bor i samma stad som en själv för det blir inte lika intensivt. Man kan undvara några timmar en dag för att göra något litet. När man bor i olika städer blir det mer ett projekt, ett par intensiva dagar som tar all ens energi. Enda gången det inte har hänt är med Arvikakillen och det var väldigt skönt. För det är de korta mötena som skapar en större nyfikenhet och lite längtan att få träffas snart igen, med förutsättning att det gick bra det första mötet då.

Nu blir det iaf antagligen en dejt...eller snarare en träff, en fika med en kille som bor här i Örebro. Ska bara bestämma mig för när jag kan ta mig den tiden. Har lite annat att fixa med den här veckan...några måsten och sedan är det även "nån gång" imorgon med Mr J.


Inga kommentarer: