söndag 28 juni 2009

To be or not to be

De senaste två dagarna har jag tänkt väldigt mycket. På hur jag ska göra...om jag ska ge honom en ny chans eller inte. Det jag har kommit fram till är väl samma svar som förut, jag vet inte. Jag känner att det är vissa saker jag måste få svar på innan jag kan ta mitt beslut. Saker som jag fått klarhet i när vi var ett par i somras

Många gånger känner jag att vår kontakt var på hans villkor och är fortfarande. När han inte vill så finns ingen kontakt alls. Han kan verkligen göra sig själv väldigt okontaktbar. Tror han behöver få insikt i det och verkligen förstå vad det gör mot mig. En relation vare sig om det handlar om kärlek eller vänskap måste bygga på båda parters villkor. Han kan inte fortsätta att klippa och reparera när det passar honom. Och kan han inte se hur det har varit och gå med på en förändring så är jag absolut inte villig att ge honom en ny chans.

Han är en grymt impulsiv människa. Delvis gillar jag det, men för det mesta är det bara jobbigt. För det känns som han alltid gör saker halvhjärtat. Han kan köpa och sälja saker efter behag. Ena dagen är han så inne på att han ska ha en sak att han inte kan fokusera på något annat. Han köper och roas av det ett tag och när han sedan har tröttnat så säljer han. Och det är inte bara materiella saker han gör så med. Även vår relation känns som han går in i halvhjärtat. När han bestämt sig för att det är mig han vill ha så är han grymt intensiv och fokuserad på mig och när han har fått det han vill ha så roas han en stund för att sedan tröttna. Det gör att jag inte riktigt kan lita på honom fullt ut.

Sedan undrar jag om han är villig att vänta på mig? Min tillit till honom finns knappt längre och för att jag ska kunna gå in i det här igen så måste den byggas upp igen. Jag vågar inte säga hur lång tid det kan ta och frågan är om han orkar vänta på att jag behöver känna tillit. Han har sagt att allt har sin tid och tillit, men jag tror inte han är införstådd med hur lång tid det kan ta. Vi behöver bygga från grunden igen. Bli vänner och sen se vad som händer. Dessutom behöver jag träffa honom för att känna om det över huvudtaget finns något kvar mellan oss. Gör det inte det så är det ingen idé att ens försöka.


Inga kommentarer: