lördag 27 juni 2009

Oengagerade killar

Finns en sak som stör mig väldigt mycket på spraydate. Mail från killar där det bara står "hej". Seriöst, varför maila över huvudtaget om man bara tänker skriva hej. Finns inget som gör det lockande att svara tillbaka. Inte ens lite...

Måste finnas något mer att skriva än hej. Störde mig förr på de mail där det bara stod "hur är läget?", men det här är faktiskt värre. Vid en fråga finns det iaf någonting att svara på. Däremot när det bara står hej samt att det inte står ett skit när man klickar på personens profil får mig bara att undra hur spännande personen egentligen är. Antagligen inte alls!

Fast okej. Jag kanske klagar lite för mycket. Jag får iaf mail. Pratat med en kille inne på helgon som konstaterade att det är mycket enklare för tjejer än vad det är för killar inne på dejtingsajter eftersom killar generellt sätt inte får speciellt många mail alls. Och vi tjejer klagar över de mail vi får, mail som en kille skulle bli överlycklig ifall han fick.

Så jag kanske ska vara nöjd ändå...för att jag faktiskt får mail och att killar tar kontakt. Men jag önskar personligen att det kunde finnas någon som stack ut lite från mängden. För jag tycker att många killar bryr sig väldigt lite om att faktiskt fånga en tjejs intresse, vilket är ganska viktigt då tjejer generellt sätt får fler mail en killar. Och alla tjejer är inte som jag, som snällt svarar på ett mail där det bara står hej.


Inga kommentarer: