fredag 5 april 2013

Jag har börjat krympa

Jag tänkte att ni skulle få en liten update i hur det går i kampen neråt på vågen. Det var ju faktiskt lite mer än en månad sedan som jag började den där resan. Kanske inte var den mest ultimata tiden att sätta igång med ett sådant projekt egentligen i och med att jag var mitt inne i att blir klar med hemsidan, förbereda inför seminariet och så jobbet där jag haft fullt upp med en massa utbildningar. Fast å andra sidan är det alltid något som kommer emellan och jag var taggad då och körde på det.

Även om jag inte har tränat så mycket som jag hade velat göra så har jag i alla fall ändrat om en del på mina kostvanor och godis äter jag endast en dag i veckan, där det är lördagen som är den bestämda dagen. Lördagen som infall under påsk åt jag ingenting i godisväg för att jag glömde bort att det faktiskt var lördag. Fast det gick bra ändå.

För att vara lite mer exakt gällande träningen så har det mest blivit långa promenader, vilket har känns extra motiverande när solen faktiskt har visat sig en hel del. Annars har jag simmat någon gång och spelat badminton någon gång. Som sagt, det hade kunnat ha varit bra mycket mer.

Resultatet sedan jag började, den 25 februari är minus två kilo på vågen och minus fyra centimeter runt midjan. Det är faktiskt helt okej ändå. Jag är nöjd så länge det är minus och det är det som räknas, att jag är nöjd.

Den här veckan har jag bara legat avsvimmad i min säng på grund av jordens förkylning. Mådde hur bra som helst i söndags och vad som hände natten till måndag är ett mysterium. Det var som att jag sovit utomhus, för jag var totalt knockad när jag vaknade. Idag promenerade jag omkring i parken som finns mitt inne i stan i väntan på att ett par skor jag lämnat in för omklackning skulle bli klara. Jag dog! Totalt färdig var jag när jag väl kom hem, så det där med att sätta igång med träning nu när det är lite lugnare runt omkring mig får allt vänta tills jag kan andas genom näsan igen. Preliminärdatum för det beräknas väl till typ augusti i och med att det är en satans vårförkylning.

Vadå bitter?!
Jag känner mig asnöjd över att se ut som en fisk som kippar efter luft när jag är ute bland folk.


Inga kommentarer: