söndag 20 mars 2011

Förändringens tid

Snart firar jag två år med bloggen och jag har funderat en hel del hur jag ska kunna utveckla den för att fortsätta hålla den levande. Som det känns nu och har känts ett tag så skriver jag mest random saker, utan mening och utan egentliga mål. Ganska så oinspirerande med andra ord. Både för er som läsare, men även för mig som som skriver skiten. Isch.

Från april kommer det därför att bli en ganska så stor förändring. Kommer antagligen att verka väldigt rörigt till en början, men allt har en röd tråd i grund och botten. Det kommer att bli mer teman och mindre fokus på mig som person. Det känns som jag ältat sönder mig själv och mitt personliga mående. Jag har inte heller samma behov av att dela med mig av hur jag mår och hur jag utvecklas till ett bättre mående. Det kommer inte att försvinna helt, däremot kommer det skalas bort väldigt mycket. Dessutom kommer det mesta som handlar om studentlivet flyttas över till den bloggen jag har tillsammans med Cissi. Den står för det mesta still av den enkla anledningen att jag skriver om det mesta som händer här och då finner jag inget behov att skriva om det igen i den blogg som är studentbloggen.

Bloggens teman kommer att handla om saker som jag har varmt om hjärtat, saker som man inte pratar om öppet. Psykisk och fysisk ohälsa, samt tabubelagda ämnen. Det är inte så att själva ohälsan ligger mig varmt om hjärtat, men jag antar att ni fattar vad jag menar. Jag kommer även att ge tips och idéer till självhjälp för att hitta tillbaka till kärleken för livet. Däremot kommer jag inte att släppa ämnena dejting och sex då det har en grund till att man mår bra.

Med andra ord.
Bloggen kommer vara mindre jag och mer generell, men fortfarande handla om sökande efter kärlek. Mina små historier från mitt eget liv kommer dock att finnas kvar, så som sagt. Bloggen kommer nog att verka lite rörig till en början, men allt har en röd tråd.


1 kommentar:

Anonym sa...

Strunt i om det blir rörigt och det är din blogg. Du kommer bära förändringen i hamn vad du än har för tanke med det.

;-)